Kidsa Toppemyr er en barnehage i Bergen kommune, med 13 ansatte og 49 plasser fordelt på 3 avdelinger.

Trollskogen

Toppenipa

Geitanuken

Hvorfor velge Kidsa Toppemyr?

For oss er leken selve grunnlaget for læring med trivsel, utvikling og sosial mestring i fokus. Vi legger vekt på språk, trygg tilknytning og friluftsliv, og de eldste barna på friluftsgruppen er ute på tur hver dag, uansett årstid. Vi tror at å være ute i naturen er sterkt knyttet til god helse, både fysisk og mentalt.

Vi som jobber her er kompetente og engasjerte ansatte, som møter barna i deres høyde, skaper øyekontakt, og deltar i leken.

Vi jobber hver dag for at barna skal bli nysgjerrige og utforskende, og at de får oppleve mestring innen ulike felt.

Vi har gode fysiske leke- og læringsmiljøer som vi stadig tilpasser barnas behov, og som gir rom for variert lek og læring, og gode muligheter for å danne sterke relasjoner til både barn og ansatte.

• Rikt og variert nærmiljø med skog, fjell, bekker, hav, gartneri og flere gårder med dyr.
  • Kompetente, trygge og omsorgsfulle ansatte.
  • Egen friluftsgruppe for 4-5 åringene. Alle barna i barnehagen blir en del av denne gruppen når de når denne alderen.
  • Egen grønnsakshage hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Fokus på lek, språk, trygg tilknytning og friluftsliv.