Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Kort fortalt

Kidsa Sølvberget er en barnehage i Bergen kommune, med 8 ansatte og 29 plasser fordelt på 2 avdelinger.

Trollstuen

1-3 år

Bjørnebo

3-6 år

Hvorfor velge Kidsa Sølvberget?

Vår kjære åttekantede barnehage ligger i Ytre Sandviken, like ovenfor Stemmemyren idrettsanlegg. “Alle kjenner alle” hos oss, og vi har et trygt og godt miljø.

Vi har gode fysiske lekemiljøer som vi stadig tilpasser barnas behov, og som gir rom for variert lek og læring, og gode muligheter for å danne sterke relasjoner til både barn og ansatte. Barnas medvirkning står sentralt hos oss, og de er involvert i planlegging av nye prosjekter, aktiviteter og turer.

Hos oss er vi miljøbevisste og opptatte av å lære barna bærekraftige og helserike vaner. Vi komposterer alt av matavfall i barnehagen, noe som gir oss en svært fruktbar jord som vi bruker til dyrking i kjøkkenhagen vår.

Noe av det vi liker best

• Vi har egne høner - barna lærer seg å ta vare på dyr i form av stell og omsorg, og de lærer hvor maten kommer fra. Eggene bruker vi i bakst og mat.
  • Gode fysiske lekemiljøer som vi stadig tilpasser barnas behov, og som gir rom for variert lek og læring.
  • Uteområdet vårt har kupert skogsterreng, perfekt for motorisk trening for små barneføtter.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Vi er miljøbevisste og opptatte av å lære barna bærekraftige og helserike vaner

Dette er barnehagen vår

Pedagogikk og tilnærming