Kidsa Sandgotna er en barnehage i Bergen kommune, med 26 ansatte og 66 plasser fordelt på 3 avdelinger.

Ekorntoppen

Revehiet

Bjørnehiet

Hvorfor velge Kidsa Sandgotna?

Vi legger vekt på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål og i planlegging av aktiviteter.

Vi er stolte av å ha et stort språklig og kulturelt mangfold i barnehagen vår. Gjennom daglig kontakt med jevnaldrende fra ulike bakgrunner utvikler barna våre viktige sosiale ferdigheter som empati, toleranse og åpenhet.

Leken har en sentral plass i hverdagen vår, og vi mener språk er en viktig faktor for å lykkes i lek og samspill med andre.

Barna deles inn i mindre grupper, som for eksempel friluftsgruppe, språkgruppe og lekegruppe. Dette sikrer at hvert barns unike behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

• Stort fokus på friluftsliv med et fantastisk uteområde med vår egen magiske skog.
  • Egen grillhytte og overbygget amfi - et fantastisk samlingspunkt for matglede og rollespill.
  • Fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål.
  • Vi er en fullkostbarnehage der alle måltider tilberedes i barnehagen eller ute på tur.
  • Stort språklig og kulturelt mangfold
  • Et nærmiljø som utgjør en betydningsfull arena for fantastiske turer og aktiviteter.