Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa
To barn klemmer

Kort fortalt

Kidsa Myrdal er en barnehage i Bergen kommune, med 63 ansatte og 198 plasser fordelt på 7 avdelinger.

Steingarden

Ulsetvarden

Mjølkeråen

Geitanuken

2-5 år

Bjørkhaug

3-5 år

Bekken

3-5 år

Nordgardsleitet

5-6 år

Hvorfor velge Kidsa Myrdal?

Barnehagen vår ligger fantastisk til, innerst i Myrdalsveien, bare en liten gåtur fra Åsane sentrum. Vi har gode turmuligheter like utenfor gjerdet vårt, med både skog og kulturlandskap.

Vår nærmeste nabo er Vestlandshallen med alle sine flotte fotballbaner som vi kan besøke. Vi har et variert og kupert uteområde med lekeapparater tilpasset barn i alle aldre og funksjonsnivåer.

Vi som jobber her i barnehagen er kompetente, omsorgsfulle ansatte, som møter barna i barnehøyde, skaper øyekontakt, og viser tydelig at vi er glade for å være sammen med hvert enkelt barn. Vi jobber hver dag for at barna skal bli nysgjerrige og utforskende, og at de får oppleve mestring innen ulike felt.

Hos oss skal alle barna ha det trygt og godt, og vi har et stort fokus på det psykososiale miljøet og forebygging av mobbing.

Vi omfavner helserike og gode matvaner og inspirerer barna ved å la de medvirke i matlagingen hvis de vil, og alle hjelper til med forberedelser og rydding etter måltider.

Noe av det vi liker best

• Friluftsliv og natur i fokus, omringet av flotte turmuligheter
  • Egne frittgående høns, som vi er så glade i. Vi mater, steller og koser med dem, og vi har gitt hver høne eget navn. Vi nyter godt av eggene, og lager næringsrik, kortreist mat.
  • Fokus på næringsrike og bærekraftige matopplevelser.
  • Stort fagmiljø hos ansatte.
  • Fokus på det psykososiale miljøet og nulltoleranse for mobbing.
  • Egen grønnsakshage hvor barna er med i hele prosessen fra jord til bord.
  • Fullkostbarnehage hvor alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Tilbud om parkdressavtale

Dette er barnehagen vår