Kidsa Eidsvåg er en barnehage i Bergen kommune, med 8 ansatte og 30 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Fargeklatten

Tegnestiften

Hvorfor velge Kidsa Eidsvåg?

Vi har et særskilt fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål og i planlegging av aktiviteter, og vi legger stor vekt på å fremme vennskap og inkludering gjennom samlinger og lek.

Dagene våre er preget av faste rutiner og forutsigbarhet for barna, samtidig som det alltid er rom for spontane aktiviteter og innhold.

Barna deles inn i mindre grupper med ulike aktiviteter som matlaging, fysisk aktivitet, forming, språk, musikk, kunst og kreativitet. Dette for å sikre at hvert barns unike behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

Hos oss er vi miljøbevisste og opptatte av å lære barna bærekraftige og helserike vaner. Vi komposterer alt av matavfall i barnehagen, noe som gir oss en svært fruktbar jord som vi bruker til dyrking av egne grønnsaker og urter i kjøkkenhagen vår.

I 2023 fikk vi toppscore 4,9 (av 5) i total tilfredshet på foreldreundersøkelsen.

• Særskilt fokus på barnas medvirkning i hverdagslige gjøremål og i planlegging av aktiviteter
  • Vi deler barna inn i mindre aktivitetsgrupper for å sikre at hvert barns individuelle behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Egen grønnsakshage, hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi har et fantastisk uteområde med kupert terreng, og lekeapparater tilpasset barn i alle aldre og med ulike funksjonsnivåer.
  • Vi er miljøbevisste og opptatt av å lære barna bærekraftige og helserike vaner