Kidsa Brønndalen er en barnehage i Bergen kommune, med 13 ansatte og 47 plasser fordelt på 3 avdelinger.

Gullhår

Blåmann

Rødhette

Hvorfor velge Kidsa Brønndalen?

Barna møtes hver morgen av kompetente, trygge ansatte som gir dem en god start på dagen. De deltar i leken, støtter og veileder, og skaper en omsorgsfull atmosfære. Vi har en fast dagsrytme med samlingsstunder, grupper og hygge rundt dagens måltider.

Vi er en lesefrøbarnehage med fokus på barnas språkutvikling. Med lesefrø blir barnehagen som et bibliotek hvor foreldre og barn kan låne med seg bøker hjem. Biblioteket vårt er et rom for aktivitet, kreativitet, undring og læring hvor barnet ditt oppmuntres til å leke, utforske, tenke kritisk og uttrykke seg gjennom litteraturen.

Ute har vi et stort og variert lekeområde med kupert terreng for motorisk utvikling, med lekeapparater tilpasset alle aldre og funksjonsnivåer.

Vi legger vekt på å dele barna inn i mindre grupper i løpet av dagen. Dette sikrer at hvert barns unike behov blir møtt, samtidig som vi legger til rette for at nye vennskap kan dannes.

• Lesefrø, et samarbeid vi har med Bergen Offentlige Bibliotek, som fremmer leseglede og språkutvikling. Vi tilbyr også utlån av bøker til hjemlån.
  • Nærhet til flotte turområder som Grøntua og Bondemarken.
  • Stabile, kompetente og trygge ansatte som deltar i leken, støtter og veileder, og skaper en omsorgsfull atmosfære
  • Svømmeopplæring på Loddefjord for skolestarterne.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltidene tilberedes i barnehagen.
  • Stort og variert utelekeområde med kupert terreng for motorisk utvikling, med lekeapparater tilpasset alle aldre og funksjonsnivåer.