Kidsa Breistein er en barnehage i Bergen kommune, med 38 ansatte og 114 plasser fordelt på 7 avdelinger.

Månestrålen

Alveengen

Stjernehimmelen

Solstrålen

Vestavinden

Trollhulen

Tåkeslottet

Hvorfor velge Kidsa Breistein?

Vi holder til i et vakkert naturområde like ved Haukås skole, Leikvang idrettsanlegg og Bergen Travpark. Vi som jobber her er trygge, erfarne ansatte og har bred kompetanse innen barns utvikling. Vi jobber for å være gode forbilder og snakker om det vi ser og gjør hele dagen.

Vi har fokus på å velge riktige ord og snakke mye med barna. Vi bruker sang, musikk og forteller historier på måter som barna liker. I hverdagen kommer inkluderingen til uttrykk ved at vi er i små grupper, da vi mener at det er best for samspillet. Vi har blant annet språkgruppe, formingsgruppe, utegruppe og førskolegruppe.

• Vårt fokus på språkutvikling
  • Regnbueskogen med egen grillhytte til fellessamlinger og bålkos og som har en perfekt akebakke om vinteren.
  • Går ofte på tur i skog, fjell og fjøre
  • Gode fasiliteter og tilbud i nærmiljøet
  • Vinterhagen - vårt fullt utstyrte aktivitetsrom som er populært blant barna.
  • Profesjonelt og kompetent personale med et godt rykte
  • Egen grønnsakshage hvor vi blant annet dyrker og høster egne poteter
  • Vi er en fullkostbarnehage med egen kokk